그램퍼스는 수평적인 조직시스템을 기반으로 셀프매니징 중심으로 운영되고 있는 캐주얼 개발스튜디오입니다. 개인적이인 업무에 대한 강력한 오너십을 바탕으로 자율성을 보장하며, 개개인이 프로젝트에 영향력을 가질 수 있도록 개개인을 기반으로 팀 워킹을 발휘해야하는 조직입니다. 해당 직무는 글로벌 플랫폼에서 서비스 할 자사 개발 Artist IP(Intellectual property, 지적재산권)관련 기반 타이틀 중 컨텐츠 전반적인 스토리와 더불어 아티스트의 핵심적인 DNA를 게임에 심어가는 기획적 요소 역할입니다. 기본적인 개발에 해당하는 컨텐츠/시스템 기획서를 잘 작성/관리하고 프로젝트 개발실과의 호흡을 통해서 개발되는 해당 컨텐츠의 기획적인 부분을 세분화 하여 만들어갑니다. 해당 직무자는 그램퍼스 사업실 > PROJECT B 스튜디오 > 게임디자인 파트 일원으로 근무하게 됩니다.
근무지는 한국(서울 그램퍼스 본사, 선릉역 포스코사거리 위치)입니다.

We work in small self-managing teams, enabling you to have an incredible amount of ownership, autonomy, and impact. GRAMPUS is looking for a Artist Game Designer who can help manage and direct the performance on one of GRAMPUS’s top games! Artist Game Designer will add experience, direction, and measurable improvements to the social and financial performance of one or more games. We make social games that are free and accessible for everyone to play!

- It is a game made by utilizing the intellectual property rights of K-pop artists. Inside the dev studio, you will create core game content/system. As an additional matter, we plan to maintain core fandom of the content while developing connection between artists and fans.

- Create short and long term player activities, such as one-off challenges, multi-part events, seasonal themes and arcs, and more. Work with writers and other designers to create content that advances the narrative of the game.

- Partner with art to implement new cosmetic content and other customizations for characters.