업무내용
1. 업무내용
- 일반적 게임 현지화 이상의 퀄리티 확보를 위한 게임 컨텐츠의 Culturalization 적극 추진
- 글로벌 게이머에 대한 조사 및 이해를 통해 엔씨소프트 프로덕트의 시장성 및 현지화 퀄리티를 확보하고, 유의미한 게임플레이 경험을 선사

2. 주요업무내용
- 다수의 이해관계자와 협력하여 프로덕트 조직이 Globalization의 모든 요건을 충족하도록 지원
- 서구권 게임 기획 관점에서 게임 범위 및 컨텐츠 분석
- 러시아향 프로덕트의 기획 방향성 설정 지원
- 타겟 시장의 유저 Engagement 확보를 위한 L10N 어셋 검수
- 타겟 시장에서 위험을 수반하는 컨텐츠의 수정을 위한 실행가능 계획 확립
- 러시아 현지에 유의미한 게임플레이 경험을 제공하도록 게임 Culturalization 가이드라인 설정

Overview
- Be the champion for culturalization by going above and beyond typical video game localization.
- Study and empathize with the gamers around the world and ensure our products are viable, legible, and meaningful to our audience.

Responsibilities
- Work closely with various stakeholders to ensure that product teams cover all facets of globalization.
- Support product teams by analyzing their game scope and content from a Western game design perspective.
- Contribute to the creative direction of products intended for the Russian and CIS markets.
- Review localized assets to facilitate player engagement in target markets.
- Provide actionable solutions for revision of content which may carry risk in their target markets.
- Set guidelines for culturalization of games to make them locally relevant and meaningful in Russian markets.