그램퍼스는 수평적인 조직시스템을 기반으로 셀프매니징 중심으로 운영되고 있는 캐주얼 개발스튜디오입니다. 개인적이인 업무에 대한 강력한 오너십을 바탕으로 자율성을 보장하며, 개개인이 프로젝트에 영향력을 가질 수 있도록 개개인을 기반으로 팀 워킹을 발휘해야하는 조직입니다. 해당 직무는 글로벌 플랫폼에서 서비스 할 자사 라이브 타이틀 관련 기반 타이틀 중 모바일 플랫폼에 대한 사업적 기획/분석/운영을 담당하는 사업 Product Manager의 역할입니다. KPI의 기획/관리를 포함하여 BD 운영 및 마케팅/대외 협업에 대한 메니지먼트 업무를 수행하게 됩니다. 기본적인 개발에 해당하는 Build를 잘 관리하고 성공타이틀의 개념을 개발실로 전달하고 일정에 따른 메니징을 진행하며, 필요한 솔루션을 제안하고 구매하는 Buy의 과정 그리고 더 나아가 컨텐츠를 값지게 만드는 Alliance을 기본으로 진행하게 됩니다. 해당 직무자는 그램퍼스 사업실 산하 PM조직 일원으로 구성되게 되며 현재 사업실은 7명으로 구성되어 있습니다. 근무지는 한국(서울 그램퍼스 본사, 선릉역 포스코사거리 위치)입니다.

We work in small self-managing teams, enabling you to have an incredible amount of ownership, autonomy, and impact. GRAMPUS is looking for a Product Manager who can help manage and direct the performance on one of GRAMPUS’s top games! Product Manager will add experience, direction, and measurable improvements to the social and financial performance of one or more games. We make social games that are free and accessible for everyone to play!

- Responsible for the full product/game lifecycle, from writing specifications, working across multi-disciplinary teams: design, art, and engineering to launch core features within our existing and new games!

- Exhibit sound product judgment, ability to formulate product strategy and present clear measurable objectives that will lead to achieving our business goals.

- Expected to provide valuable input into business cases based on in-depth data analysis and demonstrate how that analysis impacts key product metrics.